Sunday, January 8, 2012

Saya boikot KFC

I am a fast food lover. my favourite are McDonalds and Kentucky Fried Chicken especially. i ate those at least once a week huahuahua. lagi lagi bila dah balik Malaysia ni, agak selalu jugak beli makanan yang tak berapa sihat ni. iyelaa kan dekat Australia, susah gila nak cari fast food yang halal :O so nak dijadikan cerita, tadi i ada pi KFC dekat area gombak, nak beli cheesy wedges je which is my all time favourite! ramai jugak makan dekat KFC tadi.

After about 5 minutes queuing and standing on the line, then its my turn to place the order. everything was okay at first, i ordered 6 pack cheesy wedges and 12 pieces chicken nuggets. jangan salah faham, itu untuk cousin cousin i jugak ;P then masa nak bayar, i kasi lah rm20 voucher and the balance i pay with cash money. then minah tu dok kelam kabut sebab maybe tak biasa deal with voucher kot before ni. then dia cakap the voucher is valid for rm10 je!

I dah start nak hangin, iyelaa apesal tetiba valid for rm10 je? i pakai dah few times before ni memang they accept both voucher at the same time. mula lah i bising cakap itu ini explaining this and that. dia still cakap tak boleh. then fine, i mintak balik another rm10 voucher then pay with money. nanti die ingat i tak ada duit sangat pulak nak bayar kan? hm. i buat la muka tak puas hati then si perempuan tu serba salah sebab i keep cakap KFC lain okay je bla3.

Dia pi panggil member dia sebab nak tanya and nak confirmation about this issue. this is the part yang membuatkan i nak boikot KFC forever. dia punya member tu boleh pi bantai cakap 'aku malas lah nak layan customer macam ni'. she said it in front of me. i tak tahu lah disengajakan or tidak disengajakan. whatever it is, she is being rude with me. nak je i blah dari situ without buying anything, tapi disebabkan benda dah bayar kan, i pon redha jelah.

Benda memang boleh buat gaduh lah tadi, tapi disebabkan keadaan KFC yang ramai tadi, and i pon still waras dan boleh berfikir lagi so i blah je dari situ without saying anything. can you see how bad the service they delivered? hm esok i nak pi post complain about this matter. bukannya nak besar besarkan isu ni, i just want to do in general. serious tak best bila jadi macam ni sebab ini i yang kena, and i think mesti ramai lagi yang jadi mangsa keadaan KFC ni.

Cuba kalau pelancong or foreigner dari luar datang and tengok servis kedai makanan dekat Malaysia macam ni, tak syok la kan? kita patutnya tunjuk contoh yang baik, deliver service yang terbaik untuk semua orang. baru lah orang happy and keep coming back. betul tak? kalau macam ni lah service yang diorang provide, honestly i will not coming back ever again. ini cuma pendapat i je. seriously i memang tak happy dengan apa yang jadi tadi.

Hahahahaha emosi lebih pulak, okay see you in the next entry!

15 comments:

Nemo said...

you pegi report pasal workers dia yg rude tu. hairan kan. sometimes, bosses are so much nicer than the workers. hmm

deaday said...

malas nak layan customer kenapa keje kat situ?pelik bin ajaib sungguh..

nurul huda said...

kalau sy lah dah pergi dah jumpe manager die tadi taw.. pekerja macam tu buat rugi je kita bayar gaji die.. gream je bila baca story u nie.. grr...

Rehan said...

report jeeeeeee.. biar padan muke. becoz they shud learn some manners. shud not say that. kan kann

Annyss said...

they're violating the rules of KFC sbb KFC ada rules and regulations mcm mana nk serve customer. Senyum pun termasuk dalam steps nak ambik order. Mesti budak baru. Ada satu kes, staf KFC ni lebih kurang mcm kes u jugak. Tak berapa nak beradab.

Customer tu terus buat aduan kat HQ ckp dia xnk lagi tgk muka staf tu lagi kat mana2 branch KFC pun. And since actually KFC punya HQ sgt pentingkn customer staf tu dipecat and tak di hire di mana2 KFC. ni cerita betul tau. tak buat. sbb dulu i pernh part time kat KFC sbln so i tahula cerita ni.

bebeldotsorang said...

Patutnya you sound je pekerja KFC tuh..annoying sungguh. Btw nice header :)

amira faqihah said...

xpatut die layan mcm tu

Puan Eka said...

pegi report je izzati...

ada eka baca blog mak dara pasal kfc aplha angle..

memang kfc amek tindakan cepat jer...

kalau eka la tadi,memang nak sound je pekerja kfc tu

LittleGurl said...

sayang you kena pegi report cepat-cepat tau. karang staff yang rude tu tetiba pulak berhenti keje ke ape. Susah pulak. Hmmmm, yeah mungkin tak semua staff kat KFC macamtu. Tapi once terkena babe, kalau i pon hangin jugak. Especially kalau bab-bab makan, i memang pantang. Yelah kalau tengah-tengah lapar kang, tetiba nak cari pasal tak semena-mena pulak. hmmmm, we should beware. Next time babe, you kena balas balek case mcm ni. Bukan bertekak cari gaduh dgn dia, kadang org macamtu kena ajar sikit. Just say something yg buat dia rasa tebal muka sikit. I rasa org lain yg dengar kt sekeliling you pon tak selesa dgn dia.

Papepon, just cool and keep calm babe. Dugaan sume ni. Beza kecik besar je ;)) Take care dear.

storyfromme said...

semua orang tak sempurna tapi dia bekerja.sepatutnya buat kerja dengan baik.da jadi motto peniaga customer always right.so, nak taknak die kena hormat customer.

una berry said...

awak patut komplen dekat HQ KFC cepat.saya baru guna voucher bernilai RM15 dan lebihnya wang tunai di KFC di AEON Bukit Tinggi.ok je, sebab sepatutnya dekat cash reg tu memang ada button untuk vouncher tu.

komplen jangan tak komplen Izatie.hak anda.

hudhud said...

babe you report je. I sokong ! hehe

Lysa said...

at least kalau nak cakap 'aku malas lah nak layan customer macam ni ' pun, agak2 lah sikit. duhh mcd lagi baik! Hehe :D

Bella Heuheu ❤ said...

haaa.. kite pon ada gak kepelikan dgn sesetengah staff kepci ni (yg kite pegi kat area batu pahat). pakai eye shadow kemain macam supermodel. tapi buat kerja lembs mcm siput sedut. pastu tanpa rase bersalah boleh bersembang dgn kwn dia dpn customer. cesss betol..

Unknown said...

ptut u p wt report! mcm nk lempang je staf tu. kuang hajaq! tgk2! sy lak yg emo.. bodoh tul kn ? sabar k izzatie :)